Åpningstid, ferie og planleggingsdager

Barnehagen åpner kl. 07.30 og stenger kl. 17.00. Personalets arbeidstid er innenfor barnehagens åpningstid. Foreldre bør derfor være i barnehagen senest kl. 16.55 for å rekke å hente barna i tide.

Ferie

Det betales kontingent for 11 måneder i året. Juli måned er betalingsfri. Alle barn skal minium avvikle en måned ferie i løpte av et barnehageår.

Barnehagen holder stengt fire uker sammenhengende i juli.

I tillegg til alle "røde " dager er barnehagen stengt mandag-onsdag før skjærtorsdag i påskeuken. Samt hele romjulen fra julaften til første nyttårsdag.

Det er i disse periodene personalet avvikler sin ferie for å kunne tilby en stabil og forutsigbar personalgruppen resten av året når barnehagen holder åpen.

Mange barn har imidlertid mer ferie enn det som er pålagt. I forkant av vinterferie og høstferie vil det derfor  sende ut en mail for å høre om noen tenke å gi barna noen ekstra feriedager.

Planleggingsdager

Barnehagen har 4 planleggingsdager hvert år.

De nøyaktige datoene for planleggingsdagene bestemmes i august hvert år (frem til og med august året etter). Dere finner dem under fanen "barnehagekalender"