Velkommen til Epleblomst

Her på Epleblomsten er det 18 barn i alder 3 -6 år som er med å opplever hverdagsmagi sammen.

Leken preger livet i barnehagen vår, vi møter barna med en lekende holdning. Vi er litt av alt. Vi er godt og blandet.

Vi liker å skape gode historier sammen med barna både i leken og i samlinger. Historiene hjelper oss å finne sammen i leken og til å utforske. Vi møter barna med åpenhet og undring. Vi er klar for å tilrettelegge for en hverdag som oppleves spennende og åpen for barnas innspill.

Vi er glade i friluftsliv og drar ofte på turer i nærmiljøet. Vi er glad i å følge årets gang i naturen. Bruker mye tid på å bli kjent med og få kunnskap om naturen rundt oss. Vi har en egen skog i nærområde som vi ofte besøker. Vi ser gleden av å tilby barna fysiske aktiviteter både sommer og vinter. Vi tilbyr skiskole, barnehagesvømming, går på skøyter om vinteren og sparkesykler om sommeren.

Vi liker å være fleksible og tilpassingsdyktige. Vårt mål er å legge tilrette for en hverdag krydret med ulike erfaringer, en opplevelse av magi. Vi  utforske byen vår og besøker både museer, biblioteker, tar buss, trikk og tog for å komme oss rundt.

Vi prøver så godt vi kan å kartlegge hva barna er interessert i, og jobber aktivt med at rommene oppleves spennende og innbydende.Gjennom et år har vi ulike prosjektarbeid og temaarbeid der vi utforsker og lærer sammen.

Vi fokuserer på å skape et godt samhold i gruppa som gir en opplevelse av trygghet. Sammen jobber vi i grupper hvor vi kan fordype oss sammen.